نوشته شده توسط : webhostteam

c

 


پس آیا من تفاوت زیادی را حس خواهم کرد؟

ما در حال صحبت کردن راجع به یک پرش در کیفیت هستیم از SD (480) به HD (1080) و ۴K با ۱۰۸۰ پیکسل در صفحه. اما چند دلیل که ممکن است تو مثل زمانی که تلویزیون خود رو از CRT های قدیمی به تلویزیون های تخت الان تغییر می دهی احساس نکنی .

زمانی مردم از ۴۸۰ به ۱۰۸۰ می روند یک احساس خوبی دارد و یک تغییر بزرگ را احساس می کنند. اندازه صفحه بیشتر شده و کیفیت هم همین طور ولی الان از نظر اندازه تقریبا یکسان است تازه در خیلی از مدل های محبوب در محدوده ۴۰ اینچ تا ۷۰ اینچ در حال سقوط کردن است.

البته در دو موضوع شما می توانید کیفیت خوبی را احساس کنید : ۱) تماشا کنید محتوا و مطالب را از طریق آن ۲) به اندازه کافی به آن نزدیک شوید.

 
به اندازه کافی به آن نزدیک شوید؟

بله. فاصله خیلی می تواند تاثیر گذار در این زمینه باشد اگر به یا داشته باشید تحقیقاتی که اپل بر روی شبکیه و فاصله تا صفحه انجام داده بود متوجه می شوید.

برای تشخیص پیکسل ها بیشتر فاصله خیلی می تواند موثر واقع شود. و این نمودار این را نشان می دهد.

نمودار مقایسه سایز صفحه با فاصله بیننده از صفحه

 تفاوت ۴k  با Ultra HD چیست؟

 


تفاوت ۴k  با Ultra HD چیست؟

می‌توان بزرگترین تفاوت دو عنوان بالا را بدین گونه بیان کرد. ۴K استاندارد سینما و تولیدکنندگان محتوا و UHD استاندارد تولیدکنندگان صفحه‌نمایش و تلویزیون و پخش‌کنندگان محتوا است. برای بررسی دلیل تناقض بوجود آمده کمی به گذشته باز می‌گردیم و تاریخچه این دو استاندارد را مرور می‌کنیم.

واژه ۴K توسط کنسرسیوم سینمای دیجیتال عنوان شد. کنسرسیومی متشکل از استودیوهای فیلم‌سازی که استاندارد تولید محتوا را تعیین می‌کند. رزولوشن تعریف شده برابر ۴۰۹۶ در ۲۱۶۰ پیکسل، ۴ برابر رزولوشن استاندارد قبلی تولید و ویرایش محتوا (۲k یا ۲۰۴۸ در ۱۰۸۰ پیکسل)، است. واژه ۴K نیز به معنی ۴ هزار پیکسل افقی است هم‌چنین با استفاده از JPEG2000 که عمق رنگ ۱۲بیت و بیت‌ریت تا ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه دارد، فشرده و پخش می‌شود.

UHD یا Ultra High Definition استاندارد ارتقا یافته full HD است که رزولوشنی برابر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ داشت. UHD رزولوشن قبلی را ۴ برابر کرده است و به عدد ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ رسیده است. همانطور که ملاحظه می‌کنید UHD و ۴K متفاوت هستند و در حالی که تمامی تلویزیون‌های موجود برچسب ۴K را یدک می‌کشند، در واقع از رزولوشن UHD بهره می‌برند. با این که تعداد اندکی از پنل‌های موجود از رزولوشن ۴K و در نتیجه نسبت تصویر ۱.۹:۱ استفاده می‌کنند، اکثر تلویزیون‌های موجود از استاندارد UHD و نسبت تصویر ۱.۷۸:۱ استفاده می‌کنند.

 
۸k  چیست؟

در حالی که ۴k هنوز در حال ظهور است، فن آوری ۸k مدتی است  در بازار خود نمایی می کند و بسیاری از تولید کنندگان تلویزیون مجموعه هایی از نمونه های اولیه ۸k را به نمایش گذاشته اند. تمامی مشکلات انتقال فن آوری ۴k زمانی سخت تر می شود که می خواهید جزئیات کافی را برای پر کردن ۷۶۸۰ x 4320 پیکسل تلویزیون های ۸k فراهم آورید. تحقیقات شبکه جهانی NKH نشان می دهد که کیفیت ۸k به حدی است که تشخیص تصویر از واقعیت را برای افراد سخت می سازد. این پدیده را می توان کامل ترین شکل تلویزیون به شمار آورد.



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : webhostteam

 

 

ایلوستریتور ( Illustrator)

یکی دیگر از نرم افزار های قدرتمند ادوبی ایلوستریتور می باشد که مزیت این نرم افزار برداری بودن آن است یعنی می توان با آن عکس های وکتوری تولید نمود که ویژگی های این تصاویر این است که به علت برداری بودن آن که با معادلات ریاضی ساخته شده است.

هرچه روی آن زوم شود کیفیت آن کم نمی شود. معمولا از این برنامه بیشتر برای کشیدن تصاویر، کارتون ها، نمودارها، چارت ها و لوگو ها استفاده می کنند. از معایب تصاویر وکتور این است که کارتونی هستند و مثل تصاویر پیکسلی واقعی نیستند.

برنامه illustrator

رقیب این نرم افزار کورل دراو ( Corel Draw ) می باشد که به علت این که این نرم افزار با فتوشاپ ارتباط بهتری دارد و می توان ادامه طراحی را از این نرم افزار وارد دیگری شد خیلی از طراحان این نرم افزار را ترجیح می دهند.
کورل دراو (Corel Draw)

شرکت کورل که یکی از بهترین شرکت های تولید نرم افزارهای گرافیکی می باشد رقابت تنگاتنگی با شرکت ادوبی دارد که خیلی از طراحان نرم افزارهای این شرکت را ترجیح می دهند. نرم افزار کورل مانند ایلوستریتور یک نرم افزار برداری است که طرح های آن با معادلات ریاضی ساخته می شود.

برنامه گرافیکی کورل

مزیت این نرم افزار راحتی طراحی با آن می باشد و مخصوصا جاهایی که کارشان طراحی لوگو یا چاپ روی غیر کاغذ است از این نرم افزار استفاده می کنند. البته نرم افزار های برداری برای کارهایی با سایز های بالا پرکاربرد هستند زیرا اگر بخواهند تصاویر را با نرم افزارها پیکسلی بالا بیاورند حجم بسیار بالا و لود بسیار سنگینی خواهند داشت.

 


 ایلوستریتور ( Illustrator)


طراحی سه بعدی ( ۳D Max )

همان طور که از اسم این نرم افزار مشخص است برای طراحی های سه بعدی استفاده می شود. نرم افزار تری دی مکس ۳ (ds max) یکی از قدرتمند ترین نرم افزارهای موجود در زمینه ی صنعت سه بعدی می باشد. در زمینه های مختلفی از این نرم افزار استفاده می شود که می توان به موارد زیر اشاره نمود.

برنامه سه بعدی 3d Max

در طراحی صنعتی برای ساخت مدل و نمایش دادن یک نمونه اولیه از یک پروژه

در بازی سازی برای ساخت کاراکتر و مدل سازی حرکت ها و فضا

در معماری برای طراحی داخلی مثل ساخت کابینت میز صندلی و…

برای جلوه های ویژه و تصاویری هنری که شباهتی به نقاشی دارند



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1396 | نظرات ()